وزیر میراث فرهنگی و گردشگری:

تعطیلات زمستانی سبب رونق گردشگری در استان های جنوبی می شود

تعطیلات زمستانی سبب رونق گردشگری در استان های جنوبی می شود

به گزارش لذت سفر وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: اجرای طرح تعطیلات زمستانی سبب كاهش آلودگی و رونق گردشگری در كل كشور بخصوص استان های جنوبی می شود.



به گزارش لذت سفر به نقل از مهر، علی اصغر مونسان ظهر یكشنبه در حاشیه آئین افتتاح نمایشگاه سراسری صنایع دستی در بندرعباس اظهار نمود: در این نمایشگاه شغل های بوجود آمده بخش صنایع دستی با حضور صنعتگران به نماش گذاشته خواهد شد. این شغل ها با سرمایه گذاری اندك و كم ترین فشار به دولت توسط بخش خصوصی بوجود آمده اند.
وی صنایع دستی را یكی از مصادیق تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار داشت: گردشگری به این جهت اهمیت دارد كه تمام ظرفیت های ایران در این حوزه درونی است و تحریم بر روی آن نمی تواند تأثیری داشته باشد و امروز هم شاهد می باشیم هم در داخل و هم در خارج صنایع دستی و هنر دست صنعتگرانمان به فروش می رسد.
مونسان افزود: طرح تجاری سازی صنایع دستی در كشور دو سالی است كه شروع شده است.
وی افزود: تلاش شد بر طراحی مبتنی بر سلیقه مشتری و بازار كار نماییم چونكه برخی طرح ها در قدیم مانده بود و سلیقه امروز مشتری دیگر آنرا نمی پسندید. امروز طراحی ها بسیار متفاوت شده و بر روی برندسازی كار بسیاری كردیم و جا دارد تلاشهای خویش را به برند تبدیل نماییم.
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مطرح كرد: زحمات صنعتگران و هنری كه خلق می كنند نباید به صورت فله ای به فروش برسد بلكه باید در بسته بندی های مورد قبول جهان و با ارزش افزوده بیشتری به فروش برسد.
مونسان كاربردی كردن صنایع دستی را یكی از الزامان موفقیت آن دانست و افزود: در گذشته به صنایع دستی بعنوان كالای لوكس و عتیقه ای نگاه می شد اما بخش جدیدی بعنوان كاربردی كردن صنایع دستی باقیمتی پایین تر كه در زندگی روزانه مردم كاربرد داشته باشد هم به راه افتاده است.
وی با اشاره به اینكه جوانان تحصیل كرده امروز در رشته های مختلف صنایع دستی در حال فعالیت و كارآفرینی هستند و شرمنده ایم كه به تناسب فعالیتشان نتوانستیم امكانات حمایتی را فراهم نماییم، تصریح كرد: مبحث بیمه هنرمندان صنایع دستی را دو سال است كه در بخش های دولتی پیگیری می كنم اما بودجه های اندك به آن اعطا می شود.
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینكه با تناسب به پولی كه دریافت كرده ایم، چهار تا پنج هزار نفر در قیاس با ۵۰۰ هزار نفر را در فهرست بیمه اضافه كرده ایم، خاطرنشان كرد: باید این مورد را پیگیری نماییم و امید دارم سازمان برنامه وبودجه كشور به امر بیمه هنرمندان صنایع دستی توجه كافی كند چونكه قانون وجود دارد و احتیاج به تأمین بودجه لازم داریم تا این اطمینان خاطر برای هنرمندان این بخش فراهم گردد.
وی در مورد تعیین تكلیف طرح تعطیلات زمستانی، اظهار نمود: این طرح را از دو سال پیش همراه با مزایایش به دولت عرضه كردیم.
مونسان با اشاره به اینكه استان های جنوبی كشور به علت شرایط آب و هوایی عمده اوقات خوب گردشگری شان نیمه دوم سال است، اظهار داشت: طرح تعطیلات زمستانی سبب رونق اقتصادی و گردشگری این استان ها خواهد شد.
وی اظهار نمود: این طرح سبب كاهش آلودگی هوا می شود اما متأسفانه به این مورد توجه چندانی نشد و در چرخه وزارت آموزش وپرورش رفت و با عنایت به سه مرتبه نامه نگاری آنها اظهارنظر نمی كردند و در چرخ دنده های اداری گیر كرد.
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: امسال شاهد تعطیلی زیادی در آن مقاطع بودیم اما برنامه ریزی لازم صورت نگرفته بود و چه خوب بود این تعطیلی ها با برنامه ریزی و دستاوردهای گردشگری و اقتصادی برای كل كشور رخ می داد.
مونسان اظهار داشت: اجرای این طرح سبب كاهش آلودگی و رونق گردشگری در كل كشور بخصوص استان های جنوبی می شد. بازهم پیگیرم و امیدوارم این طرح باتجربه رخ داده در سال جاری، مورد تصویب قرار بگیرد.

1398/10/09
21:29:41
5.0 / 5
4995
تگهای خبر: آموزش , برند , تعطیلات , سرمایه گذاری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
EnjoyTrip.ir لذت سفر لذت سفر