مدیركل تبلیغات گردشگری سازمان میراث در گزارش لذت سفر:
جفا به سیستان و بلوچستان باید با ساخت فیلمهای جذاب جبران شود
به گزارش لذت سفر مدیركل دفتر بازاریابی و تبلیغات سازمان میراث فرهنگی اظهار داشت: هر چقدر به سیستان و بلوچستان با ساخت فیلم ها و عرضه تصویر منفی جفا شده، كافیست؛ وقت آن رسیده فیلم های جذاب از این استان ساخته شود.
محمد ابراهیم لاریجانی مدیركل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری به خبرنگار مهر اظهار داشت: در توسعه گردشگری سیستان و بلوچستان هرچند از بعد مسافت و گرانی بلیط پرواز و غیره بعنوان عامل عدم استقبال مردم برای سفر به این استان نام می بریم اما خوب میدانیم كه مردم مسافت های طولانی تر و یا مشابه ای را در گردشگری داخلی به سایر استانها همانند (تهران_ بندر عباس ) (شمال كشور _ بوشهر) و خراسان _ خوزستان) و غیره سفر می كنند كه اگر بر استانهای همجوار با سیستان و بلوچستان تمركز نماییم این مسافت كمتر هم خواهد بود. مدیر پروژه توسعه و معرفی ظرفیت های گردشگری سیستان و بلوچستان اضافه كرد: ازاین رو عوامل دیگری علاوه بر بعد مسافت و قیمت در این مورد نقش دارند كه می توان به عدم معرفی مناسب جاذبه ها و امكانات گردشگری استان و از همه مهمتر معرفی نامناسب و عرضه تصویر منفی از این استان اشاره نمود. لاریجانی با انتقاد از ساخت برخی فیلم های سینمایی با موضوعات امنیتی، قاچاق، حاشیه نشینی و سوژه های منفی اجتماعی در سینمای ایران، اینگونه تولیدات را عامل بسیار مهم در شكل گیری ذهنیت منفی مردم ایران از سیستان و بلوجستان دانست و اضافه كرد: گزارشهای خبری و فعالیت های گروه های اجتماعی كه برای مطالبه گری در فضای مجازی، مشكلات استان را نشر می دهند هم مزید بر این مورد شده است. لاریحانی خطاب به تهیه كنندگان و دست اندركاران فیلم و سینما اظهار داشت: هر چقدر به این استان و به مردمان عزیز سیستان و بلوچستان با ساخت اینگونه فیلم ها و با عرضه تصویر منفی از سیستان و بلوچستان جفا شده است كافیست، و باید متوقف شود و اینك وقت آن رسیده تا با ساخت فیلم های جذاب و با استفاده از داستانهای قدیمی این خطه و با روایت زندگی قهرمانان واقعی و غیرت مثال زدنی این مردم، در لوكیشن های بی بدیل استان؛ جفای رفته بر این سرزمین را جبران كنید. مدیركل بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اضافه كرد: سینما می تواند چهره و لباس و موسیقی مردمان این سرزمین را به نماد غیرت، عشق، وطن دوستی، مرزبانی، كارو تلاش تبدیل كند و نام پر آوازه و اساطیری سیستان و بلوچستان را كه متاسفانه در اغلب فیلم های با سوژه های منفی نظیر قاچاق و نا امنی و بزه و گرفتاری از لوكیشن های این استان استفاده شده است را به مكانی برای سفر به سرزمین اعجاب انگیزی كه ۵ هزار سال پیش در آن نخستین چشم مصنوعی و یا نخستین انیمیشن جهان پیدا شده و یا به مكانی برای سفر به باغات ایرانشهر و نیكشهر و سراوان و یا كوه تفتان و یا تفریخات دریایی چابهار با فرهنگ غنی مردمان سیستانی و بلوچستانی آن تبدیل كند. سینما باید جفای رفته براین سرزمین نجیب را جبران كند و این بدهی چندین ساله را بپردازد. او همینطور خطاب به گروه های فعال در فضای مجازی و رسانه ای و خبرنگارانی كه با نیت خیرخواهی و برای حل مشكلات مردم فعالیت می نمایند اظهار داشت: همیشه لازم نیست برای به بیان مشكلات استان از تصاویر منفی استفاده گردد چونكه اثر روانی و مخرب اینگونه تصاویر بسیار بیشتر از اثرات سازنده آن است. ازاین رو لازم است همه ما هشیار باشیم داشته هایمان در هیاهوی بیان نداشته هایمان گم نشود.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب