رئیس سازمان میراث فرهنگی:

موزه های خصوصی خوشنویسی در كشور تأسیس می شود

موزه های خصوصی خوشنویسی در كشور تأسیس می شود

به گزارش لذت سفر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كشور اظهار داشت: موزه های خصوصی خوشنویسی در كشور تأسیس می شود.


به گزارش لذت سفر به نقل از مهر، علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری كشور ظهر دوشنبه در جریان بازدید از كاروانسرای سعد السلطنه قزوین در دیدار از حجره استاد پیله چی از خوشنویسان بنام استان قزوین اظهار داشت: هنرمندان خوشنویس باید زیر چتر حمایتی سازمان میراث فرهنگی قرار بگیرند و همه موظف هستیم تلاش نماییم تا موزه های خصوصی خوشنویسی در سطح كشور داشته باشیم و آثار این عزیزان را در لیست آثار ملی ناملموس ثبت نماییم. مونسان همینطور از موزه ی شاهنامه و اسطوره ها در این سرا بازدید نمود. این موزه الان با حدود ۱۰۰ اثر حماسی، تاریخی، مردم شناسی و معاصر در سبك حجم و سفال از هنرمند قزوینی استاد اَزی محمدی در این مكان دایر است.
سرای سعدالسلطنه قزوین بزرگترین كاروانسرای سرپوشیده و مركز تجاری داخلی شهری كشور است كه با وسعتی افزون بر ۶/۲ هكتار در اواخر سلطنت ناصرالدین شاه قاجار ساخته شده و با بازسازی صورت گرفته در دوره مدیریت شهری سابق استان قزوین الان تعداد ۱۶۸ حجره این كاروانسرا در اختیار هنرمندان و فعالان اقتصادی قرار گرفته است.


منبع:

1398/04/27
10:51:54
5.0 / 5
4879
تگهای خبر: تاریخی , ثبت , سازمان میراث فرهنگی , شهر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
EnjoyTrip.ir لذت سفر لذت سفر