حمایت از پایان نامه های مسئله محور؛

شورای علمی به کمک کشاورزی گیلان آمد

شورای علمی به کمک کشاورزی گیلان آمد

لذت سفر: یکی از مطالبات مهم مطرح شده در جریان سفر رییس جمهور به گیلان بحث ارتباط تولید و دانشگاه در زمینه کشاورزی بود که در اولین گام شورای علمی توسعه این بخش در استان شکل گرفته است.



خبرگزاری مهر - گروه استان ها: گیلان استانی بر محور کشاورزی است که گردشگری آن نیز بر پایه کشاورزی استوار است. این وضعیت به شکلی است که توسعه در هر بعدی در استان گیلان باید خودرا با بخش کشاورزی هماهنگ کند.
۲۸ درصد اشتغال و ۴۸ درصد اقتصاد استان گیلان بر پایه کشاورزی است و ۳۰۰ هزار خانوار بهره مند از کشاورزی در استان گیلان فعالیت می نمایند.
گیلان قطب امنیت غذایی کشور
به گفته سید جواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی ۳ درصد اراضی کشور در گیلان واقع شده و ۶۰۰ میلیون دلار در سال صادرات محصولات از استان داریم.


وزیر جهاد کشاورزی با اعلان اینکه ۴۸ درصد اقتصاد گیلان وابسته به کشاورزی است و قطب امنیت غذایی کشور شمرده می شود، اضافه کرد: مصوبات بخش کشاورزی در مسافرت دولت به گیلان بالای هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است.
رئیسی: از کارهای علم پایه در زمینه کشاورزی استقبال می کنم
این در حالی است که حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جریان سفر به این استان و در جمع اقشار مختلف مردم گیلان با اعلان اینکه گیلان قطب کشاورزی است، افزود: از کارهای علم پایه و ارتباط بین دانشگاه، صنعت بازار و اقتصاد، تولید، واردات و صادرات در این عرصه استقبال می کنم.
وی تاکید کرد که «کارهای ما باید علم پایه باشد و دولت فعلی اتاق فکر خودرا در دانشگاه فعال می کند.»
رئیس جمهور با اشاره به این که آب کشاورزی و راندمان از مسائلی است که می تواند توسط دانشگاه حل شود، افزود: به مسئولان و استاندار گیلان و مدیران استان تاکید می کنم ارتباط بین نخبگان تحصیل کرده و صاحب نظران و فرهیختگان را برای خود تعریف کنند که سرمایه ای باارزش است.
حجت الاسلام رئیسی با اشاره به این که کشاورزی باید به صرفه شود و مشخص کنید که محصول تولیدی یا در داخل استفاده شده یا صادر شود، اظهار داشت: زمینه صادرات محصولات کشاورزی باید آماده شود برای اینکه شرایط لازم برای فروش محصولات در منطقه وجود دارد و کشور روسیه تمایل خودرا برای خرید محصولات کشاورزی ایران اعلام نموده است.


شورای علمی توسعه بخش کشاورزی شکل گرفت
در این راستا پیرو تاکید رییس جمهوری در جریان سفر اخیر به استان گیلان درباب بهبود ضریب امنیت غذایی و اهتمام برای تحول کشاورزی استان برمبنای رویکرد های نوین دانش بنیان، «شورای علمی توسعه بخش کشاورزی استان» شکل گرفت.
این شورا با حضور نمایندگان دانشگاه آزاد اسلامی استان، رییس پارک علم و فناوری گیلان، نماینده جهاد دانشگاهی گیلان و رؤسای مؤسسات و مراکز تحقیقاتی مستقر در این استان و با محوریت سازمان جهاد کشاورزی تشکیل شده است.
صالح محمدی رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به پتانسیل های بخش کشاورزی و نگاه ویژه دولت سیزدهم به این بخش و برنامه ارائه شده از طرف وزیر جهاد کشاورزی با عنوان «تحول در کشاورزی با رویکرد جهادی» و اصول پانزده گانه آن خواهان همکاری و تعامل بیش ازپیش دانشگاه های مستقر در استان با مؤسسات و مراکز تحقیقاتی و در نهایت ارائه دستاوردهای کاربردی به بخش اجرا برای انتقال به عرصه های تولیدی شدند.
حمایت از پایان نامه ها و رساله های دانشجویی مسئله محور
وی اضافه کرد: برای آنکه علم در خدمت توسعه قرار گیرد باید از ابزارها و امکانات موجود به بهترین شکل استفاده گردد.
محمدی حل مشکلات تولید در استان و افزایش راندمان محصولات مختلف کشاورزی را درگرو ارائه راهکارهای کاربردی از طرف ارکان علمی و تحقیقاتی بخش کشاورزی استان دانست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به تشکیل شورای علمی در این عرصه تصریح کرد: مشکلات بخش کشاورزی به مراکز مورد اشاره اعلام خواهد شد و انتظار می رود پایان نامه ها و رساله های دانشجویی دانشگاه ها مسئله محور بوده و به سمت حل مشکلات موجود جامعه بهره برداران سوق داده شود.
محمدی مهارت آموزی فارغ التحصیلان دانشگاه در عرصه های تولیدی را لازمه اثربخشی دانش اکتسابی از دانشگاه ها دانست.
فاصله ای از شورا تا میدان عمل
با تشکیل «شورای علمی توسعه بخش کشاورزی استان گیلان» مقررشده است که جلسات شورا بصورت منظم و هر بار با محوریت تصمیم گیری برای حل یکی از اشکالات اساسی در زمینه کشاورزی استان اجرا شود.
باید منتظر ماند و دید خروجی این شورا و تصمیمات آن تا چه میزان بر رونق و بهبود راندمان بخش کشاورزی استان مؤثر است و می تواند گره گشای حوزه تولید و اشتغال گیلان سرسبز باشد.


منبع:

1400/12/09
20:21:21
5.0 / 5
446
تگهای خبر: برنامه , تولید , خرید , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
EnjoyTrip.ir لذت سفر لذت سفر