مهر از تاثیر اتفاقات اخیر بر گردشگری گزارش می دهد
اختلال در نمایش تصویرواقعی ایران به جهان
به گزارش لذت سفر فعالان گردشگری می گویند تصاویر و گزارش ها از اغتشاشات چند روز اخیر تمام زحمات در معرفی جاذبه های ایران را در سه روز از بین برد.
به گزارش لذت سفر به نقل از مهر، گرانی بنزین، اغتشاشات و بعد از آن قطعی اینترنت خیلی از كسب و كارهای در رابطه با گردشگری را هم تحت تأثیر قرار داد. در زمانی كه خیلی از فعالان گردشگری به دنبال آن هستند تا در نمایشگاههای خارجی شركت نمایند و تصویری از ایران ارائه نمایند كه هر كسی حاضر شود برای دیدن آن به ایران بیاید و بابت این مورد هزینه های زیادی را هم متحمل می شوند، اما رسانه های خارجی در اقدامی هماهنگ كاری می كنند كه تمام این زحمات به هدر رود و آنطور جوسازی درباره اغتشاشات ایران به راه می اندازند كه هر گردشگری اگر هم بخواهد به ایران بیاید اوضاع كشور را ناامن تصور كند آنقدر كه بعضی از آنها تصمیم بگیرند تورهای گردشگری خویش را كنسل كنند.
این اغتشاشات در سه روز، زحمت چند ساله فعالان گردشگری در دفاتر مسافرتی، دولت و یا حتی فعالان شبكه های مجازی را تحت الشعاع قرار داد. رسانه های انگلیسی زبان خارجی و رسانه های فارسی زبان معاند از اغتشاشات این چند روز تصاویری منتشر نمودند كه هر كسی خارج از ایران تصور كرد، در تمام خیابان های ایران زد و خورد وجود دارد آنقدر كه افراد نمی توانند از خانه خود بیرون بروند. همین رسانه ها وقتی چنین اختلافاتی وجود نداشته باشد به اندازه این روزها هیچ وقت گزارش و یا اخبار و یا تصاویری منتشر نمی كنند كه نشان دهد، ایران چقدر امن هست، چقدر جاذبه برای دیدن دارد و چند توریست خارجی در آرامش به سفر آمده اند.
این اغتشاشات كه به دنبال آن قطعی اینترنت را به دنبال داشت، پیامد دیگری را برای گردشگری هم ایجاد كرد، بعضی از سایت های گردشگری گرفتار مشكل شدند و اینترنت برای چند روزی قطع شد و توریستهایی كه در ایران بودند، نتوانستند در این مدت تصاویری از جاذبه های ایران را در فضاهای مجازی بارگذاری كنند.
حسن انصاری رئیس جامعه گردشگری الكترونیك ایران هم با اشاره به اینكه گردشگری بدون ارتباطات بین المللی مفهومی ندارد می گوید: یكی از ابزارهای حضور ما در جهان، معرفی ایران در سایتها و نمایشگاههای خارجی است و این معرفی تنها با وجود تكنولوژی امكان پذیر خواهد بود. همینطور در عرصه تولید محتوای ایران و معرفی جاذبه های گردشگری در عرصه بین الملل روزانه و هفتگی مطالبی را در فضاهای مجازی آپلود می نماییم اما عملا در یك هفته گذشته شبكه های جهانی محتوای مناسب از ایران نداشته اند و كسی نتوانسته درباره جاذبه های ایران مطالبی را بارگذاری كند. این فرصتی است كه از شركت های گردشگری گرفته شد.
برخی دیگر از فعالان گردشگری می گویند آنقدر كه تأثیر تصاویر اغتشاشات بر گردشگری و لغو سفرها زیاد بوده، قطعی اینترنت و گران شدن بنزین تأثیر نداشته است.
تصاویر و اخباری كه درباره درگیری های روزهای اخیر انتشار یافته، نگرانی هایی را بابت سفر به ایران در بین توریستهای خارجی بوجود آورده است. آنها از اینكه به ایران بیایند و سفرشان تحت تأثیر فضای موجود قرار گیرد نگران شدند.
این مبحث را سعید حاتمی از فعالان و كارشناسان گردشگری تایید نمود و به خبرنگار مهر می گوید كه گروههای زیادی به ایران آمدند تا بتوانند تصویری زیبا از ایران به دنیا معرفی كنند اما همه این تلاش ها در مدت تنها یكی دو روز از بین رفت و دنیا تصور كرد كه دیگر در خیابان ها امكان راه رفتن وجود ندارد.
او اعتقاد دارد كه باز هم باید سالها كوشش كرد تا اثر این تصاویر و اتفاقات را از بین ببریم و به جای آن به گردشگران بگوییم ایران امن است. تغییر ذهنیت توریستهای خارجی نسبت به ایران آسان نیست. معمولا یك توریست آنقدر ترسوست كه اگر تجمعی در خیابان شود، قید سفر به آن كشور را می زند.
گردشگران در تورهای آشناسازی چه تصویری از ایران منتشر می كنند
در روزهای اخیر معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی تورهای آشناسازی زیادی را برای خارجی ها برگزار كرد تا بتواند تصویری از زیبایی های جهان را به دنیا نشان دهد و یا گروههای دیگر همچون آژانسهای مسافرتی و فعالان فضای مجازی اینفلوئنسرهای گوناگونی را به ایران آوردند تا این تصاویر ضد ایران تغییر كند.
۷۰ نفر از توریستهای خارجی در چارچوب تور آشناسازی از ۲۰ آبان به ایران آمده اند و تا ۱۰ آذر هم می مانند. الان دو گروه ۳۰ نفره سوئیسی و ۲۲ نفره چینی در ایران حضور دارند. مقرر است دوم آذر ماه هم گروه ۳۰ نفره از شرق اروپا و گروه ۱۵ نفره از هنگ كنگ به ایران بیایند.
آیا این گروهها می توانند تصویر انتشار یافته ضد ایران را از فضای مجازی پاك كنند و به جای آن بگویند ایران امن است؟
منبع: لذت سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب