امسال 5 میلیون توریست خارجی به ایران آمده اند

امسال 5 میلیون توریست خارجی به ایران آمده اند

به گزارش لذت سفر مهر نوشت: وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: در ۶ ماهه اول سال ۹۸ حدود ۵ میلیون نفر توریست خارجی داشته ایم و امید داریم كه تا آخر سال از مرز ۱۰ میلیون توریست عبور نماییم.



علی اصغر مونسان امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره دستاوردهای سفر اخیر خود به عمان، اظهار داشت: همواره بخش قابل توجهی از عمانی ها برای گردشگری سلامت و درمان و گردشگری زیارتی وارد كشورمان می شوند.
وی با اشاره به اینكه همینطور مدتی است كه عمانی ها جهت گردشگری تفریحی هم وارد كشورمان می شوند، اضافه كرد: ما مناطق جدید گردشگری كشور را بخصوص در نقاط شمالی به عمانی ها معرفی كرده ایم و امیدواریم كه در آینده شاهد حضور گردشگران تركیبی بیشتری از كشور عمان به ایران باشیم و قرار هم بر این است كه تورهای تركیبی را با كشور عمان داشته باشیم.
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره آمار گردشگری، تصریح كرد: خوشبختانه در ۶ ماهه اول سال ۹۸ حدود ۵ میلیون نفر توریست ورودی داشته ایم و علیرغم شرایط تهدیدكننده گردشگری كه مؤلفه های بسیار زیادی برای آن وجود دارد، موفق شدیم كه آمار بسیار خوبی را در این زمینه به دست آوریم.
مونسان بیان كرد: حدود ۲۷ درصد وضعیت گردشگری ما نسبت به سال قبل رشد داشته است و امید داریم كه امسال از مرز ۱۰ میلیون توریست عبور نماییم.
وی تصریح كرد: ما ثبت میراث ملموس و ناملموس را داریم كه در بخش میراث ناملموس، آداب و سنن به ثبت می رسد و تابحال ثبت كردن، شخصیت مطرح نبوده است.
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح كرد: آثار تاریخی به جا مانده از شخصیت ها را ما می توانیم ثبت نماییم كه به خوبی این كار در جریان است و از حداكثر سهمیه خود در این زمینه استفاده می نماییم و اخیراً با اقدامات ابتكاری كه انجام شده، به صورت زنجیره ای از این ثبت استفاده می نماییم اما تابحال درباره ثبت شخصیت ها موضوعیتی نداشته ایم.
۲۳۵۲۳۲

1398/08/11
11:07:59
5.0 / 5
5084
تگهای خبر: آثار تاریخی , تاریخی , توریست , ثبت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
EnjoyTrip.ir لذت سفر لذت سفر