عضو انجمن چینی و سرامیك ایران اعلام كرد

زیان ۴۷ میلیارد تومانی تنها در یک نوبت قطعی برق در تابستان

زیان ۴۷ میلیارد تومانی تنها در یک نوبت قطعی برق در تابستان

به گزارش لذت سفر عضو انجمن چینی و سرامیک ایران ضمن اشاره به دست اندازهای کندکننده مسیر تولید همچون عدم همکاری بانک ها، سازمان امور مالیاتی، تأمین اجتماعی و... بر نگرانی و مشکلات تولیدکنندگان از تأمین انرژی برق و گاز در تابستان و زمستان، تاکید و خاطرنشان کرد که بعنوان نمونه تنها در یک نوبت قطعی برق تابستان سال جاری، ۴۷ میلیارد تومان زیان کردیم.


به گزارش لذت سفر به نقل از ایسنا، مهدی ایمانی- در نشست خبری خود ضمن تشریح مشکلات ناشی از سیاستگذاری های نادرست دولت اظهار نمود: عدم تأمین پایدار انرژی (برق در تابستان و گاز در زمستان) تبدیل به معظلی جدی صنایع تولیدی کشور شده است؛ تأمین انرژی پایدار علاوه بر این که روند تولید را مختل می کند، سبب زیان صنایع خواهد بود؛ به طور مثال امسال که برق صنایع قطع می شد، برق کارخانه ظروف چینی قطع شد و کوره ریزش کرد؛ به دنبال این مورد ۴۷ میلیارد تومان زیان تنها در یک نوبت قطعی برق رقم خورد. بر این اساس نگرانی از قطعی گاز و برق برای همه صنایع یک تهدید جدی است؛ بنابراین ضروریست دراین زمینه تدبیرهایی اتخاذ شود.
عضو انجمن چینی و سرامیک ایران و عضو انجمن شیشه ای ایران اشاره کرد: درصورتیکه دولت می خواهد حامی تولید داخل و صنایع تولیدی باشد، بایستی امور در ارتباط با تعامالات بانک ها، سازمان تأمین اجتماعی، سازمان امور مالیاتی و... را مدیریت کند و برای بهبود شرایط دقت نظر بیشتری داشته باشد. عرضه تسهیلات بانکی و نحوه تسویه بدهی های صنایع برای صنایع تولیدی دردسرساز شده است. به طور مثال یکی از شرکتهای ما ۱۵ سال پیش ۵۰ میلیارد تومان وام برای توسعه پروژه های خود دریافت کرد که این میزان بازپرداخت وام با بهره ها حالا به ۳۷۰ میلیارد تومان رسیده است.

سیاست گذاری های نابجای داخلی بیشتر از تحریم ها، بلای جان تولیدکنندگان
وی ضمن اشاره به تحمیل ۱۱۵ میلیارد تومان هزینه به جهت نوسانات نرخ ارز، اضافه کرد: نوسانات نرخ ارز هم طی سالهای اخیر، هزینه های بسیاری متوجه صنایع ساخته و تبدیل به مانع رشد و توسعه شده است. به طور مثال پروژه ای که قرار بود با ۴۰ میلیارد تومان راه اندازی شود، افزایش نرخ یورو باعث شد ۸۰ میلیارد تومان هزینه شود و هنوز هم راه اندازی نشده است.
عضو انجمن چینی و سرامیک ایران اشاره کرد: البته باوجود مشکلات ناشی از افزایش نرخ ارز، تحریم ها باعث شد تا واردات کالاهای تزئینی و کالاهایی که در داخل امکان تولید دارند همچون ظروف چینی ممنوع شود. این تصمیم اثر مثبت خویش را بر صنایع شیشه و چینی داشت؛ با وجود ممنوعیت واردات اما واردات صفر نشده و به صورت قاچاق حتی از راه واردات چمدانی مسافران شاهد واردات چینی های خارجی به کشور هستیم.
ایمانی اشاره کرد: طی سالهای اخیر نداشتن بازار از یک سو و واردات کالاهای مشابه خارجی سبب شده بود تولید ظروف چینی در زمینی به مساحت ۳۶ هزار مترمربع دپو شود اما باوجود همه سختی ها و مشکلات، طی یکسال گذشته سعی کردیم از راه پیش فروش و استقراض در کنار راهکارهایی همچون تغییر در ساختار فروش، بسته بندی مناسب و... بخش قابل توجهی از بدهی های خود که در ابتدا ۶۷۰ میلیارد تومان بوده است، پوشش دهیم. بدین ترتیب به تدریج از محل افزایش تولید درصد قابل توجهی از بدهی خود به مالیات، تأمین اجتماعی و بانک (۱۷۵ میلیارد تومان بدهی مالیاتی، ۵۶ میلیارد تومان بدهی تأمین اجتماعی و۲۶ میلیارد تومان اشتراک قبض ها) را پرداخت کردیم. امید است بزودی الباقی را تسویه نماییم.

از ظرفیت صنایع تولیدی داخل غافل نشویم
عضو انجمن شیشه ایران ضمن تاکید بر این که دولت بایستی از ظرفیت های موجود صنایع برای رفع موانع تولید در کشور استفاده نماید، اظهار داشت: صنعت چینی و اپال در دنیا در اختیار کشور فرانسه است و برای هر محصول چینی، یک کوره مجزا وجود دارد. این کشور باوجود این که دارای ذخایر نفت و گاز و منابع معدنی نیست (تنها برای از منظر تأمین سلیس مورد استفاده بهره مند است) بخش قابل توجهی از نیاز دنیا را در زمینه چینی و اپال تأمین می کند؛ بنابراین باسیاست گذاری های درست و حمایت دولت می توانیم جایگاه این صنعت را (با توجه به ظرفیت های بالقوه بسیار ایران) در دنیا ارتقا دهیم.
وی ادامه داد: البته که هم اکنون هم صنعت چینی ایران حرف های بسیاری برای گفتن دارد و محصول ظروف چینی ایرانی به خیلی از کشورهای همسایه از آلمان، ترکیه، روسیه، عراق، ارمنستان، افغانستان و... صادر می شود.
این تولیدکننده چینی کشور در ارتباط با انتظار این صنعت از دولت، اظهار نمود: یکی از بزرگترین مشکلات همه صنایع دخالت های دولت است؛ چه بهتر که دولت اجازه دهد، بخش خصوصی به فعالیت خود ادامه دهد و "کار خویش را بکند" آنگاه مشخص خواهد شد که تا چه میزان رشد و توسعه در صنایع کشور ایجاد خواهد شد.
ایمانی افزود: علاوه براین بایستی زیرساخت های لازم برای پشتیبانی از صنایع و فعالان اقتصادی در بخش خصوصی برقرار شود. بزرگترین معدن کائولن (ماده اصلی و اولیه تولید چینی) در کشور تحت اختیار دولت و تأمین اجتماعی است. پیشنهاد ما این است که دولت همچون مدلهای موفق جهان برای واگذاری یا بهره برداری از معادن به تولیدکنندگان ظروف چینی بهره گیرد. درصورتیکه دولت در این راستا اقدام نماید، قطع به یقین محصولی باکیفیت بالا برای تأمین نیاز داخل و صادرات و همینطور با حاشیه سود قابل توجه تولید خواهد شد.

از مدلهای موفق دنیا الگو بگیریم
عضو انجمن چینی و سرامیک ضمن تاکید بر این که بایستی از مدلهای مختلف دنیا برای توسعه و پیشرفت تولید و اقتصاد کشور الگوبرداری کنیم؛ اظهار داشت: جمعیت کشورهای اطراف ما حدد ۸۰۰ میلیون نفر است که این جمعیت، بازار مصرف خوبی برای تمام صنایع تولیدی داخل کشور به حساب می آید؛ بنابراین میتوان با مدیریت درست و برنامه ریزی از این ظرفیت بهره بسیاری برد.




منبع:

1400/11/09
23:21:54
5.0 / 5
540
تگهای خبر: برنامه , تولید , ثبت , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
EnjoyTrip.ir لذت سفر لذت سفر