مدیركل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی;

تمرکز ما در گردشگری بر کشورهای منطقه است

تمرکز ما در گردشگری بر کشورهای منطقه است

مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تکیه بر این که از بازار هدف سنتی خود در گردشگری غافل نمی شویم، اظهار داشت: تمرکزمان در گردشگری بر کشورهای همسایه و منطقه است.


به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، لیلا اژدری عصر چهارشنبه (هشتم دیماه ) در نشست معاونان وزارت خانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با رایزنان اقتصادی وزارت امور خارجه که در موزه فرش در تهران برگزار شد، اظهار داشت: از رایزنان اقتصادی می خواهم که پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران را که در بهمن ماه برگزار می گردد به سرمایه گذاران و شرکتهای خارجی معرفی کنند.
مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی با بیان اینکه ما شرکتهای خارجی فعال در حوزه گردشگری را به خوبی نمی شناسیم، اظهار داشت: تقضای ما این است که دیپلمات های اقتصادی ایران در هر کشوری که مأموریت دارند این شرکت ها را به ما معرفی کنند و آنها را ترغیب کنند که در نمایشگاه تهران حضور داشته باشند، چونکه ما برای نخستین بار در این نمایشگاه جلسات B2B برگزار می نماییم.
وی خاطرنشان کرد: ما دسترسی مستقیم به شرکتهای خارجی نداریم، دیپلمات ها می توانند تأثیر به سزایی برای حضور آنها در نمایشگاه گردشگری تهران داشته باشند. البته برای کشورهایی که امکان حضور فیزیکی برای آنها میسر نباشد، برگزاری نشست به صورت وبینار امکان پذیر است.
اژدری تصریح کرد: جذب توریست از کشورهای منطقه در کنار بازارهای سنتی و تشویق ایرانی ها خارج از کشور برای بازدید از ایران بعنوان استراتژی های بازاریابی و جذب توریستهای خارجی وزارت میراث فرهنگی است. البته نباید فرصت بازارهای کشورهای همسایه و کشورهایی را که از مسائلی که حالا جهان با آن درگیر است فاصله دارند، فراموش نماییم.
اژدری اظهار داشت: از رایزنان اقتصادی می خواهیم که سه نسل از ایرانی ها خارج از کشور را برای سفر به ایران دعوت و تشویق کنند، اینها اهداف ما هستند که رایزنان اقتصادی می توانند در تحقق آن به ما کمک کنند.
در حال برنامه ریزی برای برگزاری نمایشگاه بین المللی برای فرش هستیم
سجاد نوروزیان رئیس موزه ملی فرش هم در این برنامه ضمن اشاره به کاهش فروش فرش ایران در بازارهای بین المللی، اظهار داشت: فرش ایرانی نماد تمدن ایران و در فرهنگ ما جایگاه مهمی دارد.
وی اضافه کرد: در حالیکه سهم فرش ایران در سالهای گذشته ۳۰ درصد بود، این میزان حالا به حدود ۸ درصد کاسته شده که بسیار ناخوشایند است.


1400/10/13
09:39:19
5.0 / 5
518
تگهای خبر: برنامه , توریست , سفر , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲
EnjoyTrip.ir لذت سفر لذت سفر