روند رزرو فعلی چشم انداز گردشگری را تغییر می دهد

روند رزرو فعلی چشم انداز گردشگری را تغییر می دهد

لذت سفر: خراسان رضوی شیوع بیماری همه گیر کووید 19 شیوه زندگی، کار، سفر، الزامات، انتظارها و اولویت های مسافران را تغییر داده است. روند رزرو تا امروز احیای مجدد مناطق بومی با محدودیت های مداوم برای کاربران مشتاق تجربیات سفرهای کاوشی در مرزهای مقصدهایی که خانه نامیده می شود را بیان می کند.



به نقل از نیوز، در این دوران مفهوم تعطیلات در خانه معنای جدیدی پیدا کرده برای اینکه افراد باتوجه به نرمال سازی کار ازراه دور در هر مکانی می توانند کارشان را انجام دهند و بیشتر در مقاصد گردشگری باقی می مانند. با این وجود در کوتاه مدت حتی با وجود انعطاف پذیری برای انجام کار از هر نقطه افراد از ترس محدودیت های سفر که موجب لغو سفر می شود، تمایلی برای رزرو زودتر ندارند.

محدودیت های مداومی که در سفرهای بین المللی ایجاد می شود، سبب شده گردشگری تفریحی داخلی در کوتاه مدت تا میان مدت به بهبود بخش سفر و گردشگری منجر شود و با افزایش تقاضا برای سفر افراد به سمت مقاصد و کارهای داخلی روی آورده اند.

با نگاهی به آینده احیانا تقاضای اقامت در کشورهایی که محدودیت های طولانی مدت در سفرهای خروجی دارند، همچنان به قوت خود باقی می ماند و حتی افزایش می یابد. در حقیقت حدود نیمی از مسافران جهانی قصد دارند در ۱۲ ماه آتی برای تعطیلات سفرهای داخلی را انتخاب کنند.

داده های نظرسنجی که در تعطیلات بزرگ روز ملی چین در سال ۲۰۲۱ گرفته شده، نشان میدهد ۴۹.۱ درصد از گردشگران چینی سفرهای درون استانی را انتخاب می کنند که ۴.۱ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۰ است. هنگ کنگ، سنگاپور، کره جنوبی و ژاپن نیز افزایش تقاضا برای اقامت را تجربه کرده اند. در اروپا نیز با افزایش نرخ واکسن و کاهش محدودیت های بهداشتی حجم سفرهای داخلی بالا رفته است.

با بازگشت سفرهای بین المللی ممکنست سفرهای داخلی به نسبت کم شود اما روند احیای مقاصد داخلی احیانا در طولانی مدت ادامه خواهد داشت.

اقامت طولانی تر، تفریح طولانی تر

ارائه دهندگان خدمات برای تعطیلات به دنبال راه های جدیدی برای داشتن تجربیات معنادار سفر با دور زدن محدودیت های فعلی ازجمله سفرهای طولانی تر هستند. در سال ۲۰۲۱ بیش از ۵۲ درصد از مسافران جهانی ترجیح می دهند اقامت طولانی تری داشته باشند و حدودا از هر چهار نفر یک نفر(۲۶ درصد) ترجیح می دهد بیش از ۱۰ شب اقامت داشته باشد؛ در صورتیکه در سال ۲۰۱۹ متوسط طول سفرهای داخلی ۴.۴۵ روز و ۹.۲۲ روز برای سفرهای بین المللی بوده است.

همانطور که مدلهای ترکیبی رواج پیدا می کنند و رغبت مسافران برای ترکیب کار و مدرسه با سفرهای تفریحی افزایش می یابد، این انتظار وجود دارد که اقامت ها طولانی تر شود و بطور بالقوه در آینده افزایش یابد. علاوه بر این اگر افراد بتوانند دورکار باشند، ۴۰ درصد از مسافران تمایل به قرنطینه پیش از تعطیلات دارند.



تغییر روند رزرو

محدودیت های نامشخص که به سرعت تغییر می کند، بر عادات رزرو مسافران تاثیر گذاشته اند. مسافران تمایل کمتری به رزرو سفر از ماه ها قبل دارند و بطور فزاینده ای به دنبال رزروهای انعطاف پذیر هستند. در نتیجه خطوط هوایی، هتل ها و سایر ارائه دهندگان مسافرتی مجبور شدند سیاست های لغو خودرا با تغییرات احتمالی در برنامه های سفر تطبیق دهند.

۷۶ درصد از مسافران در مطالعه ای در سال ۲۰۲۰ گفتند: با سیاست های انعطاف پذیر لغو و بازپرداخت تمایل بیشتری به رزرو هتل دارند.

البته دوره های رزرو کوتاه تر ممکنست یک پدیده موقتی باشد؛ گزارش ها نشان میدهد رزروهای یک روزه به تدریج کاهش می یابد؛ در صورتیکه رزروهایی که از قبل انجام می شود، درحال افزایش است. رزروهای یک روزه در سطح جهانی از ۳۹ درصد در هفته اول ۲۰۲۱ به ۲۳ درصد تا ۲۵ آوریل همان سال کم شد. این آمار بیان می کند افراد ترجیح می دهند رزرو تعطیلات را بجای چند روز پیش از حرکت، از روزهای قبل تر انجام دهند؛ بدین سبب دوره های رزرو کوتاه تر در طولانی مدت پابرجا باقی نخواهند ماند.

جذابیت مقاصد ثانویه

به دنبال شیوع بیماری همه گیر کووید ۱۹ افراد بطور فزاینده ای به دنبال مقاصد ثانویه، مناطق روستایی و مقاصد مبتنی بر طبیعت برای سفر هستند. مسافران مدرن نیز به دنبال ماجراجویی هستند. ۴۰ درصد از مسافران ترجیح می دهند مقصدهای ناآشنا را کشف کنند.

همچنین ۶۹ درصد از مسافران علاقمند بازدید از مقاصد کمتر شناخته شده هستند؛ در صورتیکه ۷۲ درصد امیدوارند بوسیله سفر از جوامع محلی حمایت کنند. ارائه دهندگان سفر با این روند سازگار شده اند و بوسیله راهبردهای بازاریابی نوآورانه جدید مانند پخش زنده، محتوا و محصولات را به مسافران ارائه می کنند و تبلیغات اختصاصی برای مقاصد روستایی و فرعی راه اندازی کرده اند.

مسافران به کاهش ردپای خود و افزایش تاثیر اجتماعی خود تمایل نشان داده اند. در حقیقت قبل از همه گیری نیز ۵۱ درصد از مسافران جهانی تمایل خودرا برای مبادله مقصد اصلی خود با یک جایگزین کمتر شناخته شده اما مشابه که ردپای کمتر و تاثیر بیشتری در جامعه داشته باشد را اعلام نمودند. این روند با افزایش علاقه افراد به سفرهای پایدار، نیکوکاری و گردشگری روستایی درحال افزایش است. با این وجود برای ادامه رشد پایدار این مقاصد در بلندمدت، سرپرستی و سرمایه گذاری موثر مقصد باید توسط مشارکت های عمومی، خصوصی و جامعه حمایت شود.





منبع:

1400/10/06
10:49:15
5.0 / 5
533
تگهای خبر: برنامه , تبلیغات , تعطیلات , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
EnjoyTrip.ir لذت سفر لذت سفر