شرایط ویزای قطر برای ایرانیان

شرایط ویزای قطر برای ایرانیان

به گزارش لذت سفر قطر همزمان با گشایش مرزها به روی گردشگران واکسن زده، شرایط دریافت ویزای بدو ورود (Visa upon Arrival) را برای اتباع ایرانی اعلام نمود.


به گزارش لذت سفر به نقل از ایسنا، قطر از سال ۲۰۱۷ برای شهروندان ۸۰ کشور ویزا را لغو نمود، اما در آن لیست نامی از ایران نبود. شهروندان ایرانی برای سفر به قطر می توانند ویزای فرودگاهی یا همان بدو ورود (Visa upon َ Arrival) دریافت نمایند. این ویزا به صورت آنلاین هم صادر می شود، اما هزینه آن باید با ویزاکارت یا مسترکارت پرداخت گردد.
هزینه ویزای توریستی ۱۰۰ ریال قطری و مدت اعتبار این ویزا ۳۰ روز است. این ویزا در فرودگاه قطر صادر می شود.
پیرو مقرراتی که قطر اعلام نموده است، مسافران برای دریافت ویزای بدو ورود، باید پاسپورت با شش ماه اعتبار زمانی، بلیت رفت و برگشت که تاریخ پرواز برگشت با تاریخ رزرو هتل مطابقت داشته باشد، بیمه مسافرتی پزشکی، کارت واکسیناسیون فایزر/ مدرنا/ آسترازنکا/ جانسون/ سینوفارم که از آخرین نوبت دریافت آن ۱۴ روز گذشته باشد، تست آنتی بادی برای مسافران دارای کارت واکسن «سینوفارم» و ۵۰۰۰ ریال قطری معادل ۱۵۰۰ دلار آمریکا همراه داشته باشند.
تمام مسافران بالای ۱۲ سال باید جواب منفی تست PCR در محدوده ۷۲ ساعت به پرواز را از مراکز مورد تایید وزارت بهداشت به زبان انگلیسی همراه داشته باشند و همینطور در در سایت WWW.EHTERAZ.GOV.QA ثبت نام و پیش از انجام پرواز تاییدیه دریافت نمایند.
مسافرانی که واکسینه نشده اند بعد از ورود به این کشور باید ۱۰ روز در هتل قرنطینه شوند.
قطر همزمان با همه گیری کرونا از ورود توریستهای خارجی به این کشور جلوگیری کرد و اخیرا مرزهایش را به روی گردشگران واکسینه شده طبق مقرراتی باز کرده است.
تا کنون نزدیک به ۸۰ درصد جمعیت قطر در مقابل کووید-۱۹ واکسینه شده اند.



1400/08/13
12:21:45
5.0 / 5
1013
تگهای خبر: پزشك , توریست , ثبت , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
EnjoyTrip.ir لذت سفر لذت سفر