معاون گردشگری:

ایران با افزایش سرعت واکسیناسیون به دنبال رونق مجدد گردشگری می باشد

ایران با افزایش سرعت واکسیناسیون به دنبال رونق مجدد گردشگری می باشد

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضمن اشاره به افزایش سرعت واکسیناسیون عمومی اضافه کرد: درحال آماده سازی زیرساخت ها و روساخت های لازم برای شروع مجدد رونق این حوزه هستیم.


به گزارش لذت سفر به نقل از ایرنا، میراث آریا علی اصغر شالبافیان که به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در پانزدهمین نشست هم اندیشی سیاست ها و استراتژی های بلندمدت گردشگری داخلی سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) که از ۱۳ تا۱۶ مهر جاری در کشور مالدیو درحال برگزاری است شرکت و سیاست ها و راهبردهای ایران را بخصوص در روزهای کرونا و پساکرونا شرح داد.
او ضمن بیان چالش های پیش روی توسعه گردشگری ایران، اقداماتی را که در زمان همه گیری کرونا برای کاهش آثار منفی آن بر گردشگری داخلی توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران اتخاذ شده، شرح داد.
وی اظهار داشت: با عنایت به این که شرایط همه گیری کرونا بگونه ای بود که مرزهای ورودی کشور بسته و سفرهای داخلی هم طبق دستورالعمل های بهداشتی با محدودیت های فراوانی مواجه گردید، فعالان گردشگری کشور صدمه های زیادی دیدند که اقداماتی برای پشتیبانی از آنها و پیشگیری از تعطیلی این مراکز در نظر گرفته شد و این حمایت ها تا زمان از بین رفتن بیماری ادامه خواهد داشت.
شالبافیان اضافه کرد: با عنایت به این که در این شرایط امکان صدور مجوز سفر گسترده به مقاصد گردشگری را نداریم، طی این چند سال، رویکرد توسعه و متنوع سازی محصولات گردشگری را اتخاذ کردیم که حاصل آنرا میتوان صدور مجوز گردشگری کشاورزی دانست و سایر محصولات گردشگری هم مطابق با ظرفیت های گردشگری کشور درحال شناسایی و برنامه ریزی هستند تا به سمت توسعه گردشگری تخصصی و خانواده محور پیش برویم.
معاون گردشگری کشور ضمن اشاره به افزایش سرعت واکسیناسیون عموم مردم ایران و همچون فعالان شاغل در حوزه گردشگری داخلی کشور، از چشم انداز رو به رشد گردشگری داخلی طی چند ماه آینده و رونق مجدد آن اطلاع داد و اضافه کرد: درحال آماده سازی زیرساخت ها و روساخت های لازم برای شروع مجدد رونق گردشگری داخلی همچون برای رویدادهای ملی و بین المللی شامل عید نوروز و سایر جشنواره های موضوعی هستیم.
او اظهار داشت: در این چند سال از ظرفیت نیروهای متخصص و علمی برای تهیه اسناد فرادست و مطالعاتی استفاده کردیم و سند استراتژیک توسعه گردشگری، استراتژی ملی صادرات گردشگری و برند ملی گردشگری ایران را تهیه کرده ایم.
شالبافیان تصریح کرد: خیلی از دوره های آموزشی و توانمندسازی حوزه گردشگری را هم در فضای مجازی توسعه داده و برای علاقه مندان اجرا کردیم.
معاون گردشگری ضمن اشاره به تهیه دستورالعمل سفر هوشمند و ایمن، از تهیه طرح های تبلیغاتی همچون ویدیوکلیپ و موشن گرافیک برای معرفی جاذبه های گردشگری ایران و تمرکز بر تورهای سازمان دهی شده به جای سفرهای انفرادی و طولانی مدت، تمرکز بر تفریحات در مناطق باز از قبیل مزارع گردشگری و طبیعت گردی اطلاع داد.
شالبافیان در انتها ضمن خرسندی از تشکیل این نشست، نسبت به اشتراک گذاری تجربیات و اقدامات سایر کشورها در رویارویی با پاندمی کرونا و رونق مجدد گردشگری داخلی ابراز امیدواری کرد.
در این نشست با حضور نمایندگانی از ۲۴ کشور همچون ژاپن، چین، هنگ کنگ، پاکستان، اندونزی، هند، ایران و همینطور دبیرکل سازمان جهانی گردشگری، مدیر منطقه ای آسیا و اقیانوسیه و چندین تن از مدیران ارشد سازمان جهانی گردشگری، معاون گردشگری ضمن تشریح ظرفیت ها و توانمندی های گردشگری ایران، به محدودیت های بوجود آمده به واسطه همه گیری کرونا در حوزه گردشگری داخلی اشاره نمود.
نمایندگان سایر کشورها هم در روز نخست، سیاست ها و اقدامات در رابطه با گردشگری خویش را برای حضار تشریح کردند.

1400/07/15
13:31:01
5.0 / 5
69
تگهای خبر: آموزش , برنامه , برند , تبلیغات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
EnjoyTrip.ir لذت سفر لذت سفر