کاشی های اهدایی ایران برای ساخت مسجدی در آمریکا رفع توقیف شد

کاشی های اهدایی ایران برای ساخت مسجدی در آمریکا رفع توقیف شد

لذت سفر: وزارت خزانه داری آمریکا محموله کاشی هایی را که هدیه مسجدی در قم جهت استفاده در ساختن یک مسجد در ایالت ویرجینیای آمریکا بوده است، رفع توقیف نمود.


به گزارش لذت سفر به نقل از شبکه ان. بی. سی واشنگتن، وزارت خزانه داری آمریکا محموله کاشی هایی را که قرار بود برای ساختن مسجدی در ایالت ویرجینیای شمالی این مورد استفاده قرار بگیرد اما در فرودگاه بین المللی دالس به بهانه نقض تحریم های آمریکا مقابل ایران توقیف شده بود، آزاد می کند.
خبر صدور مجوز آزادسازی این محموله بوسیله شورای روابط آمریکایی-اسلامی اعلام گردید که در نامه وزارت خزانه داری را به وکلای مسجد مناساس(Manassas) داده بود.
ادوارد احمد میشل معاون مدیر شورای روابط آمریکایی-اسلامی در یک بیانیه مطبوعاتی در این زمینه اظهار داشت: ما از این تصمیم بعنوان ابراز احترام ملتمان به آزادی مذهبی و تفاوت ها استقبال می نماییم. آمریکایی ها با هر پیشینه مذهبی باید به نمادهای دینشان دسترسی داشته باشند، هر چه که باشند.
این ۷۵۰ پوند(۳۴۰ کیلوگرم) کاشی هدیه ای از طرف مسجدی در قم به مسجد ویرجینیا بود که روی آنها آیاتی از قرآن کریم نقش بسته است. گمرک فرودگاهی ویرجینیای شمالی پیش تر کاشی های ارسالی از قم را به بهانه تحریم های ایران، توقیف کرده بود.




منبع:

1400/05/28
13:25:08
5.0 / 5
1041
تگهای خبر: شبكه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
EnjoyTrip.ir لذت سفر لذت سفر