رئیس سازمان جهاد كشاورزی آذربایجان شرقی:

آب اراضی كشاورزی در استخر ویلاها استفاده می شود

آب اراضی كشاورزی در استخر ویلاها استفاده می شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی اظهار داشت: آب اراضی کشاورزی در استخر ویلاها استفاده می شود.



به گزارش لذت سفر به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در جلسه مشترک مدیران ارشد شرکت آب منطقه ای و سازمان جهاد کشاورزی که با حضور غفارزاده، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان برگزار شد، در رابطه با قانون اختصاص خانه کارگری گفت: باتوجه به تعریف باغ و بررسی در کمیسیون ماده یک استان، مجوز تخصیص خانه کارگری صادر می شود و منظور از خانه کارگری یک محل برای نگهداری از ابزارها و وسایل مورد استفاده در باغ است که در برخی از موارد به ویلا تبدیل می شود و اراضی کشاورزی از بین رفته و آب کشاورزی در استخر ویلاها استفاده می شود.
وی اضافه کرد: باغ محلی است که دارای آب، درختان و محصولات کشاورزی است و در این صورت می توان مجوز خانه کارگری صادر کرد و اگر شرایط گفته شده مثل آب را نداشته باشد، مجاز به ساخت خانه کارگری نخواهد بود.
فتحی به تعامل میان وزارت نیرو (شرکت آب منطقه ای استان) و وزارت جهاد کشاورزی (سازمان جهاد کشاورزی استان) اصرار کرد و اضافه کرد: همیشه در طول سالیان باید یک تعامل و ارتباط نزدیک بین این دو حوزه وجود داشته باشد چونکه بیشترین مصرف آب در کشور مربوط به حوزه کشاورزی بوده و باید برای روش استفاده و میزان مصرف برنامه ریزی کرد و با بهره گیری از روش های نوین و بهینه، میزان مصرف را کم کرد.
وی افزود: شرکت آب منطقه ای استان در توزیع آب کشاورزی شهرستان ملکان از شبکه آبیاری و زهکشی شهید کاظمی، ضمن هماهنگی با مدیریت منابع آب حوضه، با لحاظ نوع کشت منطقه در ماه های تیر و مرداد تمهیدات لازم را به عمل آورد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اعلان اینکه در صورت عدم تامین آب در زمان مناسب، علاوه بر افت محصول، درختان و اراضی کشاورزی زیادی از بین خواهد رفت، اشاره کرد: این تضاد منافع بین دو استان می تواند با مدیریت حوضه ای رفع گردد و البته استانداران هر دو استان نیز باید در جریان این اتفاق مهم قرار داده شوند و چاره ها بررسی شود.
فتحی به مشکلات حوزه آب و خاک در پایاب سد ینگجه شهرستان هریس اشاره نمود و اظهار داشت: برمبنای مصوبات کارگروه آب و کشاورزی شهرستان، شرکت آب منطقه ای باید نسبت به مطالعه و اجرای شبکه اصلی سد مذکور اقدام نماید تا کشاورزان بتوانند از سیستم سامانه نوین آبیاری اجرا شده در پایاب سد بهره مند گردند.
وی اضافه کرد: باید هماهنگی ها بین دو سازمان متبوع به شکلی نزدیک و تنگاتنگ باشد که اقدامات هر سازمان به دنبال اقدامات سازمان دیگر تکمیل شود.
وی پروژه پایاب سد خداآفرین را یک انقلاب آبی در کشور و منطقه دانست و اظهار داشت: سدسازی، اجرای شبکه های اصلی آبی و فرعی در داخل مزارع یک پروژه عظیم در زمینه آب و خاک کشاورزی است که منطقه را دگرگون کرده است و اگر هماهنگی بین این دو سازمان نزدیک و قوی باشد می توان در آینده نزدیک از این پروژه بهره برداری نمود.
وی همین طور با گلایه از ناهماهنگی شرکت آب منطقه ای استان در پروژه های کشاورزی اظهار داشت: انرژی و منابعی که این سازمان در منطقه یکانات هزینه کرد، اگر در پایاب سد خداآفرین مصرف می شد، این پروژه قابلیت بهره برداری داشت.

1400/04/02
22:48:46
5.0 / 5
1122
تگهای خبر: برنامه , شبكه , شركت , شهر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
EnjoyTrip.ir لذت سفر لذت سفر