مردم به سرمایه گذاری در صنعت توریسم اعتماد دارند

مردم به سرمایه گذاری در صنعت توریسم اعتماد دارند

به گزارش لذت سفر معاون توسعه مدیریت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضمن اشاره به ۲ هزارو ۲۲۷ پروژه گردشگری در حال ساخت، اظهار داشت: مردم به سرمایه گذاری در صنعت توریسم اعتماد دارند.


به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، محمد خیاطیان روز سه شنبه در آیین گشایش شعبه ۲۶۳۴ شورای حل اختلاف تهران که مختص انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران است، اظهار داشت: هدف از آنچه در دستگاه اجرایی در بخش سیاست گذاری و نظارت انجام می گیرد، فزایش اعتماد مردم است.
وی اظهار داشت: در نهایت تمام این فعالیتهای کشور به دنبال اعتماد سازی هستیم چون که در همه جوامع مردم همانند سرمایه اجتماعی هستندو ارتقای اعتماد، باعث افزایش سرمایه اجتماعی می شود.
خیاطیان ضمن اشاره به اینکه خیلی از تصمیمات گردشگری منوط به اقدام سایر ارگان ها است، اظهار داشت: وزارت گردشگری هم در کوشش برای افزایش زیرساخت های گردشگری در کشور است.
وی به ۲ هزارو ۲۲۷ پروژه گردشگری که در حال عملیات اجرایی اظهار داشت: این فعالیت ها بدون توجه به سرمایه گذاری های مردم قابل انجام نبود و این نشان از این امر دارد که مردم به حوزه سرمایه گذاری در بخش گردشگری اعتماد کرده اند و سرمایه هایشان را به این بخش آورده اند.
در این ۲ هزارو ۲۲۷ پروژه گردشگری ۴۵۵ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد می شود اگر اعتماد مردم به وجود نیامده بود ممکن نبود.
وی تغییر ساختار گردشگری از سازمان به وزارت را یکی از دستاوردهای مثبت مجلس شورای اسلامی در دوره پیش اعلام نمود و اظهار داشت: پیش از این خیلی از تصمیماتی که باید در اختیار وزارت میراث فرهنگی و گردشگری باشد، جزء شرح وظایف این وزارتخانه نوشته نشده بود اما در تدوین شرح وظایف وزارتخانه جدید این موضوعات را به آن افزوده ایم و مباحث حمایتی در ساختار گردشگری کشور جاری شد.
وی با اشاره به اینکه در بعضی از موضوعات مرتبط به گردشگری پیش از این وزارتخانه هیچگونه امکان تاثیرگذاری و تصمیم گیری و سیاستگذاری نداشت، اظهار داشت: بعنوان مثال در حوزه حمل و نقل هیچ کرسی در اختیار نداشتیم که در شرح وظایف جدید به آن توجه شده است.
خیاطیان درمورد افتتاح شورای حل اختلاف حوزه گردشگری اظهار داشت: حل اختلاف مردم به دست مردم بسیار درست است و از آن کاملاً استقبال می نماییم. هرگونه پشتیبانی از این فرآیند را وظیفه خود می دانیم؛ امیدواریم دادگاه ویژه پرونده های این حوزه هم بزودی در کشور افتتاح شود.
نیازمند تاسیس شعبه دادگاه مختص گردشگری هستیم
حرمت الله رفیعی رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران همینطور در این جلسه ضمن اشاره به قدمت بیشتر از ۶۰ ساله انجمن صنفی اظهار داشت: کمیته صیانت از مدت ها قبل در انجمن بوجود آمده بود و نمایندگانی از قوه قضائیه، ناجا و تعزیرات حکومتی حضور داشتند و موفق شدند خیلی از اختلاف ها را حل کند.
وی ضمن اشاره به تخلف بعضی از شرکتهای هاپیمایی در دوره انتشار کرونا در مورد پس ندادن مبالغ به مردم اظهار داشت: در این زمان ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان از بعضی از این شرکت ها که بیشتر خارجی بودند با کمک همین کمیته به مردم بازگردانده شد.
وی در ادامه از ایجاد کمیته وصول مطالبات در انجمن برای بازگرداندن حقوق مردم اطلاع داد و اظهار داشت: در این زمان ۴۴۷ پرونده رسیدگی شد و ۳۰۳ پرونده به وصول مطالبات منجر گردید.
رفیعی در مورد کمیته رسیدگی به شکایات در ۱۰ ماه سال ۹۹ اظهار داشت: در این زمان ۲ هزار و ۴۶ پرونده رسیدگی و یک هزارو ۱۶۶پرونده به صلح و سازش ختم شد.
وی با اشاره به اینکه ۵۷ درصد پرونده ها رسیده به کمیته رسیدگی به شکایت، بدون پیمودن مراحل قضایی به صلح منجر شده اند، اظهار داشت: نیازمند تاسیس یک شعبه دادگاه مختص موضوعات حوزه گردشگری هستیم.



منبع:

1399/11/24
18:58:09
0.0 / 5
1148
تگهای خبر: ثبت , حمل و نقل , خدمات , سرمایه گذاری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵
EnjoyTrip.ir لذت سفر لذت سفر