كشف كتیبه و بقایای معبد باستانی در تركیه

كشف كتیبه و بقایای معبد باستانی در تركیه

باستان شناسان در ترکیه موفق به کشف بخش هایی از کتیبه هایی شده اند که گمان می رود قدیمی ترین کتیبه های کشف شده در منطقه دریای سیاه باشد.


به گزارش لذت سفر به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی صباح، بخش هایی از کتیبه های باستانی که گمان می رود قدیمی ترین کتیبه کشف شده در منطقه دریای سیاه باشد به همراه بقایای بناهایی به سبک «دوریک» در شهر باستانی «تایِن» واقع در شمال ترکیه کشف شده است.
این شهر باستانی در استان «زونگولداغ» ترکیه قرار دارد و اکتشاف های اخیر توسط ۳۰ دیرینه شناس صورت گرفته است.
«ییلدیریم» سرپرست این گروه دیرینه شناسی بیان نمود: «ما تکه هایی از کتیبه هایی با الفبای «رونی» کشف کرده ایم. این آثار از اهمیت بالایی برخوردار می باشند چونکه قدیمی ترین نوشته های کشف شده در منطقه دریای سیاه ترکیه محسوب می شوند.»
کارشناسان معتقدند کشف این آثار در نزدیکی یکی از معابد رومی واقع در این شهر باستانی نشان دهنده حضور «فریگیه »ها قبل از یونانیان باستان در این منطقه است.


باستان شناسان علاوه بر کشف بخش های از کتیبه های باستانی به بقایای یک معبد «دوریک» متعلق به قرن هفتم قبل از میلاد هم دست یافته اند.
به قول «ییلدیریم»، این معبد یکی از قدیمی ترین معابد کشف شده در منطقه دریای سیاه به حساب می آید و اطلاعات بسیار ارزشمندی را در اختیار باستان شناسان قرار خواهد داد.
جستجوهای دیرینه شناسی در شهر باستانی «تایِن» که بعد از هجوم رومی ها به منطقه ای برای ماهیگیری و تجارت تبدیل گشته بود از سال ۲۰۰۶ شروع شده است.




منبع:

1399/09/24
14:09:54
5.0 / 5
1177
تگهای خبر: باستانی , شهر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱
EnjoyTrip.ir لذت سفر لذت سفر