عملیات ساخت بزرگترین پارك اقامتی و سیاحتی در هورامان تخت شروع شد

عملیات ساخت بزرگترین پارك اقامتی و سیاحتی در هورامان تخت شروع شد

به گزارش لذت سفر كلنگ ساخت بزرگترین پارك اقامتی، تقریحی و سیاحتی شهر هورامان تخت با اعتباری بیشتر از ۳۰ میلیارد ریال با حضور مسئولان محلی در زمینی به مساحت یك هزار و ۹۰۰ مترمربع به زمین زده شد.



به گزارش لذت سفر به نقل از ایرنا، شهردار هورامان تخت عصر سه شنبه در حاشیه مراسم کلنگ زنی این طرح تصریح کرد: این پارک اقامتی تفریحی و سیاحتی با مشارکت بنیاد علوی و شهرداری هورامان تخت راه اندازی می شود.

آرمان شهبازی اضافه کرد: ۱۵ میلیارد ریال اعتبار راه اندازی این پارک توسط شهرداری و ۱۵ میلیارد ریال را بنیاد علوی تأمین می کنند و پیشبینی می شود ظرف ۲ ماه آینده مراحل ساخت آن به اتمام رسیده و به بهره برداری برسد.

وی خاطرنشان کرد: در این پارک سیاحتی و تفریحی یک المان طراحی و نصب خواهد شد که دارای چهار عدد آبنما در چهار گوشه آن است و به صورت ۲ قلب متصل به هم که نشان دهنده نزدیکی دل های مردم این دیار و مهمانانی که به این سرزمین سفر می کنند، است.

شهردار هورامان تخت افزود: در این پارک همینطور چهار سکو جهت نصب المانی دیگر روی آن (یکی از نمادهای این منطقه)، ۲ سکوی نشستن نزدیک آب نماها (در فصول گرم) و در پایان چهار سکوی فضای سبز خواهد بود.



شهبازی اظهار داشت: در اجرای این پروژه از مصالح بومی و هماهنگ با سیما و منظر شهر هورامان تخت استفاده خواهد شد و برنامه گسترش و توسعه پارک هم در دست تهیه است که به محض آماده و نهایی شدن جزئیات آن اطلاع رسانی خواهد شد.

وی تصریح کرد: در قسمتی از این پارک بازارچه ای راه اندازی خواهد شد که دسترسی مهمانان، مسافران و گردشگران را به نیازمندی هایشان مرتفع می سازد، همینطور در قسمت پایینی پارک آلاچیق هایی راه اندازی می شود که دارای منظره چشم گیر و زیبایی هماهنگ با بافت پلکانی شهر است.
هورامان نام منطقه ای تاریخی با بافت پلکانی و آداب و رسوم بسیار خاص است که بخش هایی از شهرستان های سروآباد، سنندج و کامیاران استان کردستان و شهرستان های پاوه، جوانرود، نودشه و نوسود استان کرمانشاه را شامل می شود.
ثبت جهانی هورامان در دست بررسی می باشد و در این راستا به منظور حفاظت، مرمت و بازسازی بافت های با ارزش این منطقه پایگاهی به نام پایگاه منظر فرهنگی تاریخی هورامانات بوجود آمده است که در شهر هورامان تخت، روستای پالنگان و یکی از روستاهای سنندج دایر شده است.
شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و هورامان با ۵۲ هزار نفر جمعیت در فاصله ۹۰ کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.


1399/05/19
20:54:53
5.0 / 5
2195
تگهای خبر: تاریخی , ثبت , روستا , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
EnjoyTrip.ir لذت سفر لذت سفر