شیوه نامه های بهداشتی زمینه بازگشت اعتماد به صنعت هتلداری است
به گزارش لذت سفر مدیرعامل هلدینگ گردشگری تأمین اجتماعی (هگتا) با اشاره به خسارت عظیم صنعت توریسم به علت شیوع بیماری كرونا، اجرای شیوه نامه های ایمنی- بهداشتی را زمینه ساز بازگشت اعتماد عمومی به صنعت هتلداری كشور برشمرد.
علی رحیم پور با اشاره به اینکه هگتا با حدود ۹۰ هتل دو تا پنج ستاره، قطارهای رجا و هفت شرکت زیر مجموعه، بزرگترین هلدینگ گردشگری کشور به حساب می آید، اضافه کرد: شیوع بیماری کرونا در کشور، اشتغال خیلی از افراد شاغل و آموزش دیده در حوزه گردشگری را با خطر جدی مواجه کرده و ما با اقدامات خود در تلاش هستیم ذینفعان صنعت توریسم همچنان فعال بمانند.
وی، میزان درآمد محقق نشده هلدینگ گردشگری تأمین اجتماعی به علت شیوع بیماری کرونا را ۲۶۰ میلیارد تومان اعلام نمود و اظهار داشت: هگتا به رغم متحمل شدن هزینه های بسیار بالا، هیچ یک از ۶ هزار و ۴۰۰ نیروی انسانی خویش را اخراج نکرده است.
مدیرعامل هگتا، صنعت توریسم را یک صنعت انسان محور دانست و تصریح کرد: اگر شرایط بحران بیماری تداوم یابد، مشکلات جدی برای نیروی انسانی متخصص و آموزش دیده در این عرصه به وجود خواهد آمد و ما باید با اتخاذ روش های علمی و کارشناسی شده، اعتماد عمومی را به حوزه گردشگری بازگردانیم.
رحیم پور با اشاره به تهیه شیوه نامه ایمنی- بهداشتی توسط گروه هتلهای هما، اضافه کرد: این شیوه نامه که برای اولین بار در کشور با همکاری اساتید و متخصصان دانشگاه صنعتی شریف و با استفاده از فناوری نانو تهیه شده، یک نمونه کاملاً علمی جهت استفاده سایر هتل های کشور است.
وی بر اطلاع رسانی در مورد تلاشهای انجام شده در هگتا برای ایجاد یک روال تازه و ایمن در صنعت توریسم و هتلداری تصریح کرد و اظهار داشت: در تعطیلات اخیر ما شاهد افزایش سفر و شلوغی محور های مواصلاتی بودیم اما ضریب اشغال هتل ها افزایش پیدا نکرد که نشان دهنده لزوم انجام اقدامات ایمنی و بهداشتی در هتل ها و اطلاع رسانی در مورد اقدامات انجام شده است.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب