تورهای مجازی و كمك به صنعت توریسم در انتشار كرونا

تورهای مجازی و كمك به صنعت توریسم در انتشار كرونا

به گزارش لذت سفر خراسان رضوی بیشتر از نیمی از جمعیت جهان برای سفر در سال ۲۰۲۰ تحت محدودیت های مختلفی قرارگرفته اند و صنعت توریسم تاحدودی از بین رفته است. در این اقتصاد صدمه دیده، جذب مشتری برای بازگشت باردیگر، چالشی به حساب می آید و عرضه تجربیات جدید می تواند به برجسته شدن در یك بازار رقابتی كمك نماید و گردشگری مجازی این فرصت را فراهم نموده است.


به گزارش تک وایر، بیماری همه گیر کرونا برای صنعت توریسم ویرانگر بوده است و انتظار نمی رود که تا سال ۲۰۲۴ سفرها باردیگر از سر گرفته شوند و به میزان پیش از همه گیری بازگردند. حتی با بهبود این بخش، اعضای صنعت در جذب مشتری با رقابت سختی روبرو خواهند شد و در ابتدا می توانند با یادآوری به مشتریان خود که چرا اصلا سفر می کردند، فرصت های بیشتری ایجاد کنند.
به علت دسترسی راحت به برخی فناوری ها، شرکتهای هواپیمایی، آژانس های مسافرتی و گروه های گردشگری علاقه فزاینده ای به استفاده از فناوری حقیقت مجازی (VR) برای جذب مشتریان احتمالی نشان داده اند. زمانی که کاربران در تولیدات کامپیوتری و گاهی اوقات محیط های تعاملی سه بعدی جذب می شوند، VR با تحریک یک یا چند حس کاربر از دنیای فیزیکی تقلید می کند و مغز را فریب می دهد تا احساس کند در دنیای مجازی قرار دارد. این فناوری می تواند از راه عکاسی ۳۶۰ درجه واقعیتی ساخته و طعم گردشگری مجازی را عرضه نماید و افراد را به این حقیقت مجازی وارد کند.
ماه گذشته، انجمن حمل و نقل هوایی بین المللی (IATA) اظهار داشت: هم اکنون، شرکتهای هواپیمایی فقط حدود ۱۰ درصد از سطح طبیعی حمل و نقل را انجام می دهند و ترافیک بین المللی حدودا از بین رفته است. طبق برآورد IATA، اختلالات ناشی از همه گیری کووید-۱۹ بیشتر از ۴۱ میلیون شغل را در بخش مسافرت و جهانگردی در معرض خطر قرارداده است.
تا به امروز، برخی از کشورهای جهان تلاشهای نوآورانه و تجربی بازاریابی را برای آماده سازی و بهبود تدریجی صنایع گردشگری خود افزایش داده اند. بعنوان مثال، هیات ملی گردشگری آلمان (GNTB) مجموعه ای از تجربیات مجازی را برای کمک به مسافران در جستجوی مقصد بدون ترک خانه هایشان، با استفاده از برنامه های ۳۶۰ درجه و حقیقت افزوده (augmented reality) راه اندازی نمود. ایالت بادن وورتمبرگ (Baden-Württemberg) دارای پیاده روی های مجازی در شهر است و گردشگران می توانند در منطقه سفر کنند و ایالت باواریا (Bavaria) کنسرتهای اتاق نشیمن و دستورالعمل های خوراک پزی را پیشنهاد می دهد. هدف ایجاد تجربه ای است که سبب ایجاد علاقه مجدد به مقاصد و مناظر و فعالیتهای پیشنهادشده شود.


سازمان ملی گردشگری ژاپن از راه یک تجربه فیلم ۳۶۰ درجه واقعیتی مجازی با مناظری از سراسر کشور عرضه می دهد که مردم را ترغیب می کند تا با عرضه تجربیات مجازی و نمایش بهترین های ژاپن، سفر دوستی خویش را از راه دور برآورده کنند. شرکتهای طراز اول هواپیمایی این کشور در سال ۲۰۱۸ پیشنهاد پرواز به برخی از مقاصد محبوب از راه حقیقت مجازی با هواپیمایی ساختگی را به مشتریان دادند؛ چیزی که امکان دارد موردتوجه ویژه هرکسی باشد که ترس از پرواز دارد.
سازمان دهندگان سیاحت آفریقایی هم به صورت دیجیتالی پا به میدان گذاشتند تا بتوانند نیازهای میلیون ها نفر را که در جهان در خانه نشینی تأمین کنند. در کنیا، نجیب بالالا، دبیر هیات دولت برای جهانگردی و حیات وحش، یک کمپین تور مجازی زنده به منظور نمایش سیاحت هایی که هدف آنها اطمینان از ارتباط بین جهان و مسافران است را راه اندازی نمود.
از سوی دیگر فنلاند یک نمونه بارز است که بسیار قبل تر از انتشار کرونا در سال ۲۰۱۸ از توانایی بالقوه VR در مسافرت بهره برد و هلسینکی مجازی را بعنوان شبیه ساز دیجیتال پایتخت راه اندازی نمود.
بر مبنای گزارشی که در اواخر سال قبل توسط ResearchAndMarkets.com انتشار یافت، حقیقت مجازی مقرر است در چند سال آینده به صورت ویژه تأثیر زیادی در صنعت مسافرت و گردشگری داشته باشد. همان گونه که رالف هولیستر، نویسنده گزارش توضیح می دهد: VR پتانسیل ایجاد تجربه های جانشین را فراهم می آورد که امکان دارد برای میراث طبیعی و حفاظت از طبیعت بسیار مفید باشد.
البته گفته شده است که بعید به نظر می آید که اغلب شرکت هایی که تجربه های توریستی VR را قبول می کنند، قصد داشته باشند آنرا جایگزین گردشگری فیزیکی کنند. در بیشتر موارد، گردشگری VR بعنوان یکی از دستگاههای دیجیتال بازاریابی مورد استفاده قرار می گیرد.



1399/08/18
20:37:54
5.0 / 5
155
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
EnjoyTrip.ir لذت سفر
لینک دوستان لذت سفر
لذت سفر