معاون گردشگری مطرح كرد:

نبود تصویر واقعی از ایران بزرگترین چالش حوزه گردشگری خارجی

نبود تصویر واقعی از ایران بزرگترین چالش حوزه گردشگری خارجی

به گزارش لذت سفر معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: بزرگترین چالش درحوزه گردشگری خارجی نداشتن تصویر واقعی از ایران است؛ بدین جهت هدف گذاری مشترك وزارت گردشگری و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای انعكاس ظرفیت ها و نمایش چهره واقعی كشور در تحقق سفری ایمن گامی مهم دراین زمینه است.


ولی تیموری در دیدار با سیدضیاء هاشمی رایزن جدید فرهنگی ایران در کشور سوئد و محمد علی کیانی مدیرکل همکاریهای فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور اظهار داشت: این جلسه با هدف اجرایی شدن تفاهم نامه همکاری میان وزارت گردشگری و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به سبب اشتراک در ماموریت ها تشکیل شده است تا با هم راستا کردن ظرفیت ها، چشم انداز و اهداف موجود گامی عملیاتی جهت ایجاد تصویر مثبت از ایران برداشته شود.
وی ادامه داد: طبق پژوهش های میدانی صورت گرفته دیدگاه گردشگران ورودی به کشور قبل و پس از ورود بسیار متفاوت می باشد و با وجود اینکه اغلب با دید منفی ایران را بعنوان مقصد گردشگری انتخاب می کنند؛ اما هنگام خروج آنچه را از جامعه واقعی ایران درک کرده اند کاملا مغایر با تبلیغات منفی ناشی از ایران هراسی اعلام می کنند.
تعامل هر دو بخش می تواند در پایش و شناخت دقیق بازارهای هدف گردشگری خارجی کشور بسیار موثر باشد؛ ورود به لایه های اجتماعی کشوری که قصد ورود توریست از آنرا داریم می تواند با کمک رایزنان فرهنگی مقیم به آسانی صورت گیرد و افزایش اطلاعات دقیق از بخش های مختلف مرتبط بطور قطع در اثرگذاری روش های بازاریابی و دریافت نتیجه دلخواه موثر خواهد بود.
وی اشاره کرد: همکاری متقابل و بهره مندی از ظرفیت های گوناگون ۸۵ نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ۸۵ کشور از برنامه های وزارتخانه است. طبق آخرین آمار سازمان جهانی گردشگری متوسط هزینه کرد گردشگران ورودی به کشورهای منطقه جنوب آسیا که ایران نیز در آن قرار دارد ۱۳۷۵ دلار است. بدین جهت ضمن در نظر گرفتن نتایج اقتصادی ورود توریستهای خارجی در کنار سایر منافع ملی که هر توریست سفیر فرهنگی به شمار می آید و سبب تبلیغ غیرمستقیم از امنیت، صلح و آرامش موجود در کشور خواهد شد؛ اساسا سبب انگیزه مضاعف مشترک است.
تیموری افزود: کشورمان در سال ۱۳۹۷ با ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر گردشگری ورودی و ۵۲ درصد رشد و درسال ۱۳۹۸ به رغم بحران های سه ماهه پایانی سال با ۸ میلیون و ۶۶۰ هزار نفر با ۱۱ درصد رشد مواجه بوده است که این مسیر رو به جلو که متاسفانه به سبب بحران کرونا با چالش مواجه شد؛ اما نشان از موفقیت در بازارشناسی و بازاریابی در کشورهای همسایه دارد و طبق اعلام سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) با دومین رشد سریع جهانی همراه بوده است.
به گزارش روابط عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، معاون گردشگری برای تلاش جهت استمرار حرکت های رو به جلو، تمرکز بر بازاریابی دیجیتال و تهیه بسته های تبلیغاتی مرتبط و محتواهای مجازی را با هدف ایجاد اعتمادسازی و انعکاس نحوه رعایت پروتکل های بهداشتی در تاسیسات گردشگری و تحقق سفری ایمن در روزهای بحران کرونا بسیار موثر خواند.
او همینطور با تشریح ظرفیت های برند گردشگری ایران برای رایزن جدید فرهنگی سوئد، اشاره کرد: طبق پژوهش انجام شده برای دستیابی به برند گردشگری ایران، آنچه برای توریستهای خارجی ورودی به کشور بیش از هر چیز اهمیت دارد؛ حس عمیق میهمان نوازی و مهربانی ایرانیان است و آنچه بسیار تشنه دانستن آن هستند آگاهی و شناخت بیشتر از دنیای معاصر ایران، شرایط حال حاضر و دستاورهای موجود در عرصه های مختلف؛ بدین جهت تلاش مشترک هر دو بخش می تواند دستیبابی به نتیجه ای قابل انتظار را در صنعت گردشگری کشور سبب شود.
تیموری سوئد را کشور مهم اسکاندیناوی خواند و اضافه کرد: این کشور با حدود ۱۰ میلیون نفر جمعیت، دارای گردشگران ورودی بیش از ۷ میلیون نفر است و ظرفیت های گردشگری مختلفی برای همکاری خصوصاً در زمینه آموزش گردشگری و نیز برگزاری هفته های فرهنگی مشترک بمنظور شناخت بیشتر متقابل دارد.



منبع:

1399/04/21
22:08:07
5.0 / 5
2498
تگهای خبر: آموزش , برند , تبلیغات , توریست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵
EnjoyTrip.ir لذت سفر لذت سفر