بی سلیقگی در انتخاب كمپینی برای كنسلی سفر در روزهای كرونا

بی سلیقگی در انتخاب كمپینی برای كنسلی سفر در روزهای كرونا

به گزارش لذت سفر انتخاب كمپین سفرت را كنسل نكن از جانب وزارت میراث فرهنگی در تناقض با هشدارهای ستاد مبارزه با كرونا و نشان از بی سلیقگی است درحالی كه شاید عنوان سفر را به تعویق بینداز بار معنایی بهتری داشت.


به گزارش لذت سفر به نقل از مهر، وزارت میراث فرهنگی كمپین «سفرت را كنسل نكن» را بوجود آورده تا به مردم یادآوری كند كه می توان در این ایام سفرها را موقتی كنسل كرد و بعد از آخر بحران كرونا باردیگر به همان مقاصد سفر رفت. اما این بی سلیقگی در انتخاب عنوان كمپین منظور این وزارتخانه را برعكس جلوه خواهد داد! در این ارتباط ولی تیموری معاون گردشگری این وزارت خانه در گفتگویی با خبرنگار همین وزارت از همكاری خوب بین مردم و تأسیسات گردشگری پس از انتشار كرونا تقدیر كرده است! تقدیری كه اتفاقاً همه مسؤلان عضو ستاد مبارزه با كرونا برعكس آنرا انجام داده و از مردمی كه در این ایام به سفر رفته بودند انتقاد می كردند! تیموری همینطور اظهار داشته بود: با عنایت به انتشار كرونا از مدت ها پیش و از اوایل اسفند سال قبل كمپینی با عنوان "سفرت را كنسل نكن" افتتاح شد و افرادی كه بسته سفر كامل یا بخشی از خدمات گردشگری ازجمله بلیت و یا اقامت برای نوروز خریداری نموده اند، با عنایت به شیوع ویروس كرونا، به جای كنسل كردن سفر با توافق با آژانس ها، هتل ها و سایر تأسیسات گردشگری، سفر خویش را به زمان دیگری موكول كرده اند. این وزارت خانه طویل و عریض می توانست به جای اینكه چنین كمپینی را ایجاد كند، مردم را با كمپین سفرت را به تأخیر بینداز تشویق كند تا آنها بعد از آخر كرونا زمان سفرشان را به ایام دیگری موكول كنند. كمپینی كه سازمان جهانی گردشگری هم آنرا بوجود آورده است با دو عنوان «سفرت را كنسل و به تعویق بیانداز» و «در خانه بمان». این كمپین از آنجا شكل گرفته است كه كسب وكارهای حوزه گردشگری با انتشار كرونا گرفتار صدمه هایی شدند، افرادی كه از قبل بسته كامل و یا بخشی از بسته سفر را خریداری نموده بودند، پس از انتشار كرونا تصمیم به لغو خرید خود داشتند كه در این صورت آژانس و یا هتلی كه این خدمت را به آنها فروخته بود می بایست تمام هزینه را به مشتریان برمی گرداند. تیموری راه اندازی كمپین "سفرت را كنسل نكن" را باعث همكاری مردم دانسته كه به جای فشار به تأسیسات گردشگری با توافق به عمل آمده و پیوستن به این كمپین، سفر خویش را به زمان دیگری موكول كرده اند. اما درباره اینكه چند درصد از افراد این تورها را كنسل و به تعویق انداخته اند هنوز آماری عرضه نشده است.
معاون گردشگری همینطور درباره ابلاغیه این وزارتخانه كه باعث رنجش خاطر خیلی از فعالان گردشگری همچون هتلداران و آژانس داران شده بود هم گفته است كه بر مبنای ابلاغ این معاونت، از همان روزهای ابتدایی شیوع بیماری كرونا در كشور، تأسیسات گردشگری موظف شدند بدون جریمه، هزینه دریافت شده از مشتریان و گردشگران را به آنها برگردانند.
این ابلاغیه موضوعی بود كه خیلی از كارشناسان گردشگری اعلام نمودند این وزارتخانه می توانست در یك پیشنهاد بهتر به مردم و تأسیسات توریست ابلاغ كند كه سفر را كنسل نكنند بلكه با همان نرخ تنها زمان انجام سفر و تور گردشگری را به تعویق بیاندازند و یا اینكه مردم جریمه را نپردازند اما خسارت را با همكاری تأسیسات گردشگری متقبل شوند.
با این وجود معاون گردشگری خبر جدید را اعلام نموده و گفته است كه بر مبنای توافق به عمل آمده بین گردشگران و تأسیسات گردشگری، خدمت فروخته شده به گردشگران پس از مهار كرونا و در زمان مناسب بدون هیچ گونه افزایش قیمتی عرضه خواهد شد.

1399/01/12
21:11:19
5.0 / 5
1723
تگهای خبر: توریست , خدمات , خرید , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
EnjoyTrip.ir لذت سفر
لینک دوستان لذت سفر
لذت سفر