مدیركل تبلیغات گردشگری سازمان میراث در گزارش لذت سفر:

جفا به سیستان و بلوچستان باید با ساخت فیلمهای جذاب جبران شود

جفا به سیستان و بلوچستان باید با ساخت فیلمهای جذاب جبران شود

به گزارش لذت سفر مدیركل دفتر بازاریابی و تبلیغات سازمان میراث فرهنگی اظهار داشت: هر چقدر به سیستان و بلوچستان با ساخت فیلم ها و عرضه تصویر منفی جفا شده، كافیست؛ وقت آن رسیده فیلم های جذاب از این استان ساخته شود.


محمد ابراهیم لاریجانی مدیركل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری به خبرنگار مهر اظهار داشت: در توسعه گردشگری سیستان و بلوچستان هرچند از بعد مسافت و گرانی بلیط پرواز و غیره بعنوان عامل عدم استقبال مردم برای سفر به این استان نام می بریم اما خوب میدانیم كه مردم مسافت های طولانی تر و یا مشابه ای را در گردشگری داخلی به سایر استانها همانند (تهران_ بندر عباس ) (شمال كشور _ بوشهر) و خراسان _ خوزستان) و غیره سفر می كنند كه اگر بر استانهای همجوار با سیستان و بلوچستان تمركز نماییم این مسافت كمتر هم خواهد بود. مدیر پروژه توسعه و معرفی ظرفیت های گردشگری سیستان و بلوچستان اضافه كرد: ازاین رو عوامل دیگری علاوه بر بعد مسافت و قیمت در این مورد نقش دارند كه می توان به عدم معرفی مناسب جاذبه ها و امكانات گردشگری استان و از همه مهمتر معرفی نامناسب و عرضه تصویر منفی از این استان اشاره نمود. لاریجانی با انتقاد از ساخت برخی فیلم های سینمایی با موضوعات امنیتی، قاچاق، حاشیه نشینی و سوژه های منفی اجتماعی در سینمای ایران، اینگونه تولیدات را عامل بسیار مهم در شكل گیری ذهنیت منفی مردم ایران از سیستان و بلوجستان دانست و اضافه كرد: گزارشهای خبری و فعالیت های گروه های اجتماعی كه برای مطالبه گری در فضای مجازی، مشكلات استان را نشر می دهند هم مزید بر این مورد شده است. لاریحانی خطاب به تهیه كنندگان و دست اندركاران فیلم و سینما اظهار داشت: هر چقدر به این استان و به مردمان عزیز سیستان و بلوچستان با ساخت اینگونه فیلم ها و با عرضه تصویر منفی از سیستان و بلوچستان جفا شده است كافیست، و باید متوقف شود و اینك وقت آن رسیده تا با ساخت فیلم های جذاب و با استفاده از داستانهای قدیمی این خطه و با روایت زندگی قهرمانان واقعی و غیرت مثال زدنی این مردم، در لوكیشن های بی بدیل استان؛ جفای رفته بر این سرزمین را جبران كنید. مدیركل بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اضافه كرد: سینما می تواند چهره و لباس و موسیقی مردمان این سرزمین را به نماد غیرت، عشق، وطن دوستی، مرزبانی، كارو تلاش تبدیل كند و نام پر آوازه و اساطیری سیستان و بلوچستان را كه متاسفانه در اغلب فیلم های با سوژه های منفی نظیر قاچاق و نا امنی و بزه و گرفتاری از لوكیشن های این استان استفاده شده است را به مكانی برای سفر به سرزمین اعجاب انگیزی كه ۵ هزار سال پیش در آن نخستین چشم مصنوعی و یا نخستین انیمیشن جهان پیدا شده و یا به مكانی برای سفر به باغات ایرانشهر و نیكشهر و سراوان و یا كوه تفتان و یا تفریخات دریایی چابهار با فرهنگ غنی مردمان سیستانی و بلوچستانی آن تبدیل كند. سینما باید جفای رفته براین سرزمین نجیب را جبران كند و این بدهی چندین ساله را بپردازد. او همینطور خطاب به گروه های فعال در فضای مجازی و رسانه ای و خبرنگارانی كه با نیت خیرخواهی و برای حل مشكلات مردم فعالیت می نمایند اظهار داشت: همیشه لازم نیست برای به بیان مشكلات استان از تصاویر منفی استفاده گردد چونكه اثر روانی و مخرب اینگونه تصاویر بسیار بیشتر از اثرات سازنده آن است. ازاین رو لازم است همه ما هشیار باشیم داشته هایمان در هیاهوی بیان نداشته هایمان گم نشود.

1398/05/19
18:43:32
5.0 / 5
5030
تگهای خبر: بلیط , تبلیغات , تولید , سازمان میراث فرهنگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
EnjoyTrip.ir لذت سفر لذت سفر