آغاز طرح ارزیابی تخصصی و رتبه بندی برندهای گردشگری شهری در كشور

آغاز طرح ارزیابی تخصصی و رتبه بندی برندهای گردشگری شهری در كشور

مدیرعامل شركت مادرتخصصی توسعه ایران گردی و جهان گردی از آغاز اجرای طرح ارزیابی تخصصی و رتبه بندی برندهای گردشگری شهری توسط این شركت و تحت نظارت معاونت گردشگری و اداره كل مطالعات و آموزش گردشگری اطلاع داد.


خشایار نیکزادفر گفت: هدف از رقابت پذیری گردشگری، شناسایی و تنوع سازی محصولات گردشگری و رسیدن به برتری رقابتی در منطقه و جهان است و یک مقصد گردشگری زمانی رقابت پذیر است که بتواند جذابیت ها و تجربیات کیفی بهتری را برای محصولات گردشگری عرضه کند.
او اضافه کرد: در دنیای متحول کنونی که شاهد رقابت شدید در میان بازیگران فعال در عرصه گردشگری هستیم ضروریست مدیریت مقاصد گردشگری کشور، برتری های رقابتی جدیدی خلق کنند. تا این زمان با وجود منابع بکر و ظرفیت های منحصر به فرد گردشگری در مناطق شهری و روستایی، برای شناسایی بهترین ها و برنامه ریزی برای ارتقای توانمندی های کشور، هیچ گونه شاخص مدونی برای اندازه گیری توان رقابتی گردشگری و معیاری برای توزیع بهینه منابع و تسهیلات این صنعت در کشور وجود نداشت.
نیکزادفر اضافه کرد: بدین منظور و حسب تاکید مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و به استناد تصویب نامه شماره ۱۸۳۹۸۳ ت ۵۲۲۰۷ هـ هیئت دولت در خصوص ایجاد برندهای ملی، معاونت گردشگری هم راستا با پروژه طراحی و ایجاد برند ملی گردشگری، با پایه ریزی و استقرار مدلی جامع و بومی در قالب مستدل علمی و استاندارد برای «ارزیابی تخصصی و رتبه بندی برندهای گردشگری شهری (شهر گردشگر)» به صورت مستمر در سطح کشور اقدام و حسب تبصره ۲ ماده یک قانون ایجاد سازمان وقت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این مهم را به شرکت مادر تخصصی توسعه ایران گردی و جهان گردی واگذار کرده تا با همکاری و نظارت اداره کل مطالعات و آموزش گردشگری طرح مذکور را عملیاتی سازد.
او افزود: اجرای این طرح علاوه بر ایجاد مبنایی برای رتبه بندی کلی شهرها به صورت دوره ای، اطلاعات جامعی برای جهت دهی به تصمیم های مدیران شهری برای اقدامات توسعه ای و ترویجی شهرهای کشور از منظر گردشگری عرضه خواهد کرد.
به گزارش میراث آریا، مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایران گردی و جهان گردی، اضافه کرد: ضمن اینکه برای اولین بار شهرهای کشور از حیث قدرت برند گردشگری شهر، تجربه گردشگران، ادراک گردشگران و نگرش جامعه محلی نسبت به توسعه گردشگری مورد ارزیابی و مقایسه قرار خواهند گرفت، ظرفیت های متمایز گردشگری شهرها و روستاهای سراسر کشور به صورت تخصصی شناسایی و در سطح ملی و بین المللی معرفی خواهند شد.
نیکزادفر تصریح کرد: هم اکنون این طرح به صورت آزمایشی برای شهرهای اردبیل، شیراز، یزد و کرمان اجرا شده و برنامه ریزی برای سایر شهرهای دیگر در سطح کشور انجام شده است و بر مبنای اولویت درخواست های واصله از جانب مسؤلان استانی و شهری عملیاتی خواهد شد.



منبع:

1399/05/02
17:13:05
5.0 / 5
2434
تگهای خبر: آزمایش , آموزش , استاندارد , برند
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
EnjoyTrip.ir لذت سفر لذت سفر