در دیدار معاون گردشگری و رایزن فرهنگی ایران در سوئد مطرح شد:

تصویر غیرواقعی ایران بزرگترین چالش است

تصویر غیرواقعی ایران بزرگترین چالش است

به گزارش لذت سفر معاون وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در دیدار رایزن جدید ایران در سوئد اظهار داشت: بزرگترین چالش درحوزه گردشگری خارجی نداشتن تصویر واقعی از ایران و اعتمادسازی نكردن درباره رعایت پروتكل های بهداشتی برای عبور از بحران كرونا است.


به گزارش لذت سفر به نقل از روابط عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ولی تیموری در دیدار با سیدضیاء هاشمی ـ رایزن جدید فرهنگی ایران در کشور سوئد ـ و محمدعلی کیانی ـ مدیرکل همکاریهای فرهنگی و امور ایرانی ها خارج از کشور ـ خاطرنشان کرد: این نشست با هدف اجرایی شدن تفاهم نامه همکاری میان وزارت گردشگری و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به علت اشتراک در مأموریت ها تشکیل شده است تا با هم راستا کردن ظرفیت ها، چشم انداز و اهداف موجود گامی عملیاتی برای ایجاد تصویر مثبت از ایران برداشته شود.
او تصریح کرد: هدف گذاری مشترک وزارت گردشگری و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به منظور کاهش «ایران هراسی» و انعکاس ظرفیت ها، توانمندی ها و نمایش چهره واقعی کشور در تحقق سفری ایمن می تواند گامی مهم به شمار آید.
وی افزود: طبق پژوهش های میدانی صورت گرفته دیدگاه گردشگران ورودی به کشور قبل و پس از ورود بسیار متفاوت می باشد و با وجود اینکه اغلب با دید منفی ایران را بعنوان مقصد گردشگری انتخاب می کنند اما هنگام خروج آنچه از جامعه واقعی ایران درک کرده اند را کاملا مغایر با تبلیغات منفی ناشی از ایران هراسی اعلام می کنند.
معاون گردشگری با اشاره به اینکه تعامل هر دو بخش می تواند در پایش و شناخت دقیق بازارهای هدف گردشگری خارجی کشور بسیار موثر باشد، تصریح کرد: ورود به لایه های اجتماعی کشوری که قصد ورود توریست از آنرا داریم می تواند با کمک رایزنان فرهنگی مقیم به سادگی صورت گیرد و افزایش اطلاعات دقیق از بخش های مختلف مرتبط اساسا در اثرگذاری روش های بازاریابی و دریافت نتیجه دلخواه موثر خواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه همکاری متقابل و بهره مندی از ظرفیت های مختلف ۸۵ نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ۸۵ کشور از برنامه های این وزارت است، اظهار داشت: طبق آخرین آمار سازمان جهانی گردشگری متوسط هزینه کرد گردشگران ورودی به کشورهای منطقه جنوب آسیا که ایران هم در آن قرار دارد، ۱۳۷۵ دلار است. ازاین رو با در نظر گرفتن نتایج اقتصادی ورود توریستهای خارجی در کنار سایر منافع ملی که هر توریست سفیر فرهنگی به شمار می آید و سبب تبلیغ غیر مستقیم از امنیت، صلح و آرامش موجود در کشور خواهد شد، بطور قطع سبب انگیزه مضاعف مشترک خواهد شد.
تیموری افزود: ایران در سال ۱۳۹۷ با ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر گردشگری ورودی و ۵۲ درصد رشد و درسال ۱۳۹۸ با وجود بحران های سه ماهه پایانی سال، با ۸ میلیون و ۶۶۰ هزار نفر با ۱۱ درصد رشد مواجه بوده است که این مسیر رو به جلو که متاسفانه به علت بحران کرونا با چالش مواجه گردید، نشان از موفقیت در بازارشناسی و بازاریابی در کشورهای همسایه دارد و طبق اعلام سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) با دومین رشد سریع جهانی همراه بوده است.
معاون گردشگری، تمرکز بر بازاریابی دیجیتال و تهیه بسته های تبلیغاتی مرتبط و محتواهای مجازی را با هدف ایجاد اعتمادسازی و انعکاس نحوه رعایت پروتکل های بهداشتی در تاسیسات گردشگری و در نهایت تحقق سفری ایمن در روزهای بحران کرونا را بسیار موثر خواند.
او همینطور با تشریح ظرفیت های برند گردشگری ایران برای رایزن جدید فرهنگی سوئد، اظهار نمود: طبق پژوهش انجام شده برای دستیابی به برند گردشگری ایران، آنچه برای توریستهای خارجی ورودی به کشور بیشتر از هر چیز دارای اهمیت است، حس عمیق میهمان نوازی و مهربانی ایرانی ها است و آنچه که بسیار تشنه دانستن آن هستند آگاهی و شناخت هر چه بیشتر از دنیای معاصر ایران، شرایط حال حاضر و دستاورهای موجود در عرصه های مختلف است. ازاین رو تلاش مشترک هر دو بخش می تواند دستیابی به نتیجه ای قابل انتظار را در صنعت توریسم کشور سبب شود.
تیموری، سوئد را کشور مهم حوزه اسکاندیناوی خواند و اضافه کرد: این کشور با حدود ۱۰ میلیون نفر جمعیت، دارای گردشگران ورودی بیشتر از ۷ میلیون نفر است و ظرفیت های گردشگری گوناگونی برای همکاری بخصوص در زمینه آموزش گردشگری و هم برگزاری هفته های فرهنگی مشترک به منظور شناخت بیشتر متقابل دارد.




منبع:

1399/04/22
23:20:50
5.0 / 5
2629
تگهای خبر: آموزش , برند , تبلیغات , توریست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
EnjoyTrip.ir لذت سفر لذت سفر